måndag 25 januari 2010

Att öppna ögon...



Det här är inget vanligt inlägg.

Det kommer sannolikt att bli varken strukturerat eller ordningsamt, förmodligen speglar det något av det lilla kaos som jag för tillfället befinner mig i.


Hur öppnar man någons ögon? Kan man veta det? Finns det någon site som upplyser om sådant? Kan man googla det på nätet? Jag vill nämligen väldigt gärna veta.

Finns det ens något annat sätt än att låta tiden ha sin gång och tro att Allaho alem?

Jag vet inte, har ingen aning, men det är något jag funderar mycket på just nu.


Om det fanns ett sätt, skulle jag gärna vilja lära mig metoden mycket väl så att jag kunde öppna någons ögon nu. Jag vet att det skulle kunna bli så bra om de där ögonen bara gick att öppna.


Spelar det någon roll om personen själv inte ens vet att hans eller hennes ögon är stängda? Eller att personen kämpar emot så hårt, för att släppa fram det som finns där bakom fasaden?

Jag vill kunna hjälpa personen att släppa greppet, låta sig själv falla handlöst, för jag vet att jag skulle finnas där som skyddnät och se till att personen inte skulle skadas.


Jag önskar att jag bara kunde få någon att inse att det är inte farligt. Det är bara bra, varmt och fint. Det som skulle kunna växa om vi bara lät det ha sin gång utan att tänka så mycket på omständigtheter som om?, hur? när? och varför?


Får fundera vidare antar jag, försöka släppa lite i taget, och hoppas på det bästa.

Hoppas att jag kunde få den där chansen som jag väntat på så länge. Hoppas att jag genom att bara lära mig konsten om att öppna ögon, eller att genom att bara vänta och låta tiden ha sin gång skulle kunna få något väldigt fint i mitt liv.


Tack för idag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar