fredag 4 september 2009

Vill ha... Nästan som ett eget hammam...

Idag har jag hittat något som jag verkligen skulle vilja ha här hemma...
Jag som älskar hammam också, tycker att detta vore helt perfekt för mig...
Äntligen en plats att använa min savon baldi och ksel utan att förstöra hela badrummet och på köpet få fina fuktskador, hihi;)
Kolla in vad det är jag snackar om, skulle det inte vara underbart??
Frågan är bara om man skulle ha lyxversionen här nedan, med både spa-bad, och steamshower i ett, eller om man skulle nöja sig med bara duschdelen...?
Här är i alla fall beskrivningen...
Ångbastu med 2 sittplatser, bubbelbad för 2 personer med 6 st stora massagemunstycken på sidorna och 14 st munstycken i botten. Massageväggar med totalt 30 st munstycken,, tropiskt regn, telefon (inkommande och utgående samtal), FM-radio, högtalare, CD-ingång, handdusch, 8 mm härdade säkerhetsglas, nackkuddar, terapibelysning, timer, spegel, komplett blandarpaket. Scottish shower- växlar mellan varmt och kallt vatten med 5 sekunders intervaller m.m. ...


Och det bästa av allt är att priset inte var skyhögt... Ok, lite får man väl lägga ut, men det är ändå helt överkomligt!

Appropå hammam och savon baldi, här kommer en liten film som jag hittade på youtube... Så här kul som dessa killar från Agadir, kan man också ha i ett hemma-hammam med savon baldi... En liten varning till fastande, kolla efter ftour;) Hihi:)

http://www.youtube.com/watch?v=jvDpGkKYDGQ

Over and out för idag...

3 kommentarer:

  1. Hm, vad räknas som överkomligt pris? *nyfiken* Nog blir man sugen alltid!

    SvaraRadera
  2. Hihi:) Just denna var ju ultra-lyx-modellen... Cirka 30 000 kr, men det fanns liknande för cirka 17 000... Det är väl ok?

    SvaraRadera
  3. Ja det tycker jag faktiskt. När ska vi shoppa? *lol*

    SvaraRadera