fredag 31 juli 2009

31/7...

Ja, sista dagen på Juli idag alltså...
Dagen har varit hyfsad... Har jobbat som vanligt och hade sex patienter, varav alla skulle skrivas ut, så en hel massa med administrativt arbete för att få ordning på att som hör utskrivningarna till, men det var ju bra med tanke på helgen som kommer... I och för sig, så lär det ju ha fyllt på sig med patienter tills imorgon kväll så jag jobbar igen... Säkert lika tjock-smockt som vanligt på avdelningen... *suck*

Sommaren har gått både fort och långsamt, i slutet av nästa vecka börjar äntligen lite ledighet skymta! Känns som att det behövs, och ska bli så roligt att resa till Berlin med mamma:)

Känns som att det senaste året har innefattat så mycket, och att jag har förändrats mycket i mitt sätt och mina tankar. Känns skönt att verkligen kunna känna från botten av mitt hjärta att jag lämnat gamla saker och svek bakom mig, och nu är redo på riktigt för nya äventyr.




Nåväl, här kommer dagens dos av inredning...

En typisk marockansk trumma, och en trumpet att hänga på väggen...
Just love them...




En chicha, eller vattenpipa som vi säger här hemma i Sverige.
Ett absolut måste i mitt hem, även om jag själv inte skulle röka den så ofta, och aldrig utan goda vänners sällskap... Favoriten är nog den med äppeltobak, eller kanske "dattes de Dubai"...
Nej, rökningen av vattenpipa är nog egentligen mest förknippat med positiva saker för mig, såsom goda vänners sällskap, en kanna hett myntaté och lite nötter på en mysig salon de thé eller café de chicha i Paris, och det är nog det jag gillar mer än själva röken... Men man kan inte heller förneka att pipan är dekorativ...



Ett vackert badrum... Dock inte så som jag önskar ha det i mitt kommande hus... Men vackert och skönt ser det ut... Lite hammam-känsla på något sätt...


Over and out for today:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar