tisdag 11 augusti 2009

A lap of LUXURY...





Ja, då var jag hemma en liten sväng då...

Min resa till Berlin med mamma var väldigt lyckad!

Berlin är kanske inte en vacker stad, men det känns roligt att ha varit där med tanke på alla historiska händelser som utspelats där...

Shoppingen var inte heller någon höjdare, om man inte räknar med matvaror och viner som man kan fynda till hög kvalitet och fina priser!

Mitt enda shoppingfynd denna resa var 10 småflaskor med lyxig duschcreme från Molton Brown, alldeles för dyrt för mig här hemma, men nu fick jag dessa små lyxiga förpackningar för endast 27 Euros, vilket får ses som ett riktigt fynd!

Annars var det som var bäst på resan det underbara 5-stjärniga lyxhotellet som vi bodde på.

Det var verkligen som en saga... Eller som i en av alla fancy filmer man sett från USA, äkta lyxbehandling från att man steg in på hotellet tills vi blev hämtade av en läcker Mercedes till flygplatsen imorse... Ja det var en riktig dröm, så jag kan med glädje rekommendera alla att bo på Westin Grand Berlin om ni någon gång tar er en tur till Berlin och vill lyxa till det lite extra... Här fick man verkligen känna sig som en riktig VIP, och när man skred ner för den vackra trappan i entrén saknades bara designerklänningen för att man skulle känna sig som en riktig celebritet! För att ni ska få njuta lite också (eller kanske bli lite avis) lägger jag in lite bilder från vårt vackra hotell... Ååh... tänk om man alltid kunde bo så när man var ute och reste...

Borde satsa på att bli lyxhustru... Fast nej, det är nog inte min grej ändå. Men det skulle vara härligt att ha råd att unna sig lite av denna äkta lyx lite oftare än man kan för tillfället...

Over and out... with lots of glitter, glamour and diamonds...



4 kommentarer:

  1. Vilken lyx, inte utan att man blir sugen =) Får man fråga om vad rummen kostar i runda slängar?

    SvaraRadera
  2. Vilket drömhotell!!! Kan tänka mig att det kändes lyxigt som bara den att bo på det hotellet!! Synd att Berlin inte var någon wow-upplevelse men det är väl som du skriver, att det är en spännande plats att ha sett o besökt med tanke på all historia. Fina bilder du har tagit! Ser fram emot att få se fler! :0P
    Puss sötis, hoppas Paris-resan blir lyckad... ;0)

    SvaraRadera
  3. Ja visst är det härligt!!

    Vet inte vad rummen kostar exakt, men jag bokade i god tid, och via en site som brukar ha fina erbjudanden, och jag betalade dryga tusenlappen / natt :)

    SvaraRadera
  4. Låter rimligt trots allt =) Ska försöka lägga hotellet på minnet, man vet aldrig när man är i Tyskland nästa gång ;p

    SvaraRadera